.

.

onsdag 1 februari 2012

Hej hopp ut i skidspåret!

Igår åkte Essam och jag in till Åbo och inhandlade nya skidor till mig. Min Essam var så viktig och hjälpte mig bära skidorna till bilen. Efter ett litet test "åk" i köket igår kväll kände jag mig redo för the real thing idag. Passade bra eftersom jag slutade jobb redan 12.30.
Höll god min och uppmuntrade Essam "dethär går nog bra" "det skall bli så roligt". Men i bakhuvudet minns jag mina barndoms skidturer inte speciellt lätt med en super skidare till mamma som susade iväg och förväntade sig att jag skulle vara lika ivrig. Jag undviker helst nerförsbackar. Jag åker helst över åkrar där inget är i vägen. Vi gjorde många och långa såna turer som barn och de älskade jag. =) Jag kommer speciellt ihåg en vacker vinter dag då vi skida först mamma sen jag och till sist min kusin och min kusin tyckte att det var så vackert precis som i en sockerskål!
Resultatet av timmarna i vinterkylan är faktiskt bra. Essam var så duktigt han ramlade c.20 gånger minst men kämpade tappert på. Till sist blev han så arg på sina skidor och trött så vi tog bort dem och han promenerade hem. För mig gick det också bra jag ramlade 1 gång!! Och den gången räckte bra till jag fick nästan knut på mina ben på köpet. Snart ut i spåret igen för roligt var det och träning ger färdighet.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar