.

.

lördag 4 februari 2012

Kyligt

Essam och jag var ute och åkte en sväng med sparkkälkorna ner till bron. Vi åkte tåg nerför backen för er som inte vet vad det är så kör vi ihop kälkorna och essam sitter på min och håller i sin egen kälke. Som barn åkte vi tåg ner för våra båda backar med 3-4 kälkor ihop (pappa styrde).
När vi kom ner vid bron gick 4 stycken enligt mig nog halvtokiga ut på isen och satte sig och pilka precis någon meter ifrån vattnet som strömmar under bron! Visst är det fint att vara ute på isen men för min del skall det vara på dagen och på tjock is. Tanken att sitta där i mörkret och kylan lockar inte mig!


Det var nog bäst att sätta på sig det varmaste man hittade fick ändå kallt om tårna trots full mundering. Sen tog vi en runda och tände lite ljus i alla lyktor.


Essam med sin spark kälke

En gammal vit/rostig lykta som vi har hängande i ett träd 
Jag i full mundering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar