.

.

onsdag 29 februari 2012

Funderingar

Det är otroligt hur ens dag kan snurra kring medicin! Jag planerar hela min dag utgående från dem. Vilken tid skall jag ta vilken medicin och med antibiotika kurerna så måste jag också äta något. Smärt stillande får jag inte ta samtidigt som antibiotikan så allt måste tajmas 3 gånger/dag.

Men känner mig bättre nu. Fast det sa läkaren att jag kommer känna mig efter några dagar hemma. Det är sedan då de gått 1 vecka sedan ingreppet som jag troligen kommer få ont. För då börjar sår skorpan att lossna bit för bit. Så det är bäst att jag njuter av mitt välmående nu för troligen mår jag sämre om några dagar. Mest av allt är jag rädd att de skall börja blöda. =/ jag är så försiktig och gör inget påfrestande. Trots det har jag haft lite näsblod nu som då. Men så länge det är näsblod så är det inte så farligt!

Essam är så otroligt omtänksam och snäll. Första dagarna förstod han inte riktigt hur dåligt jag mådde eftersom jag inte har några märken då operationen gjordes via munnen. Men nu förstår han att jag ännu är dålig! Han plockar sina leksaker till vardagsrummet och leker här då jag vilar i soffan. På morgonen kom han till vårt sovrum och ställde sig brevid vår säng. Han stod där en god stund och funderade och sedan kände jag hur han kröp upp försiktigt och lade sig brevid mig. Essam sover väldigt livligt han sparkar och snurrar runt. Men inte i morse utan han låg stilla så stilla brevid mig. Vi har en överenskommelse att sedan då jag är frisk skall vi åka till Caribia och simma! För vi har inte haft möjlighet att göra något sånt på en tid nu då jag varit sjuk. Så nu har vi alla något att se fram emot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar