.

.

lördag 4 februari 2012

En djungel i lilltervo skogen

Essams rum!! Lade ner mycket jobb i Essams rum då jag fixade det. Fond väggen har jag målat själv med djungeltemat bakom örat. Vägg målningen var ett ganska långvarigt projekt som jag jobbade med på kvällarna. Till färgerna är Essams rum mysigt i grönt och blått för att skapa lite djungel. Tycker om barnrum som har lite färg vill att Essams rum verkligen skall kännas och se ut som ett barns rum.
På ena väggen finns en liten samling fotografier ramarna är Ikeas gröna i väntan på att jag fyndar några i äldre modell som jag sen kan måla och fixa upp lite. Tavlan med snäckan och tavlan med sköldpaddan är målade av min moster Susanna Laine.
Ett stort + är de gamla inbyggda garderoberna jag tycker så mycket om dem. Bra gömställen då man leker kurragömma är de också. =) Vi köpte en skaplig stor hylla för att få en så bra och fiffig leksaks förvaring som möjligt.
Har lite börjat planera ett nytt tema till Essams rum men är ännu lite osäker på vad det skall bli...
Det är så roligt att se Essam leka sina fantasifulla lekar. Han sprider ut dem över hela rummet och man ser på honom hur han stortrivs då varendaste en leksak får vara med. Hans lekar är så viktiga att de håller på i flera dagar ibland veckor. Så fort som dammsugaren kommer fram står Essam utanför sitt rum och förklarar för mig att dammsugaren inte får komma in i hans rum. Mammas lilla sötnos! Envis som synden men det är jag med så jag vet åtminstone vad min mamma gått igenom.
För mig är det här rummet fullt av minnen. Rummet har varit mitt rum från det att jag föddes tills jag flyttade upp till Vasa.


Essams rum som det ser brukar se ut bykkorgen full och leksaker ikring så en helt vanlig dag hos oss! 

Tavlor målade av Susanna Laine

Essams väggmålning
Sängen och lite av väggmålningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar