.

.

tisdag 14 februari 2012

Muffins

Mumsiga muffins ett säkert och snabbt kort då man får gäster. Personligen föredrar jag chokladmuffins som är lite mera kladdiga. Jag brukar baka i pappersformer sen har jag även några andra fina formar så som min ros form. Problemet med den är bara att muffinsen fastnar i den. Nu har jag börjat laga yta på den genom att smöra den/värma den/torka av den. Detta skall göras nu åtminstone 4-5 gånger sen skall jag prova och se vad de blir för finheter. =)


Har alltid tänkt att muffins de är något som jag aldrig kommer misslyckas med. Men tji fick jag för jag lyckades misslyckas med en hel stor sats förra gången jag bakade. Första plåten var inte färdigt gräddade och andra plåten gräddade jag lite längre vilket resulterade i ninja muffins som var hårda som sten. En del av mig tror att det är min antika ugn som spelat mig ett spratt.


Idag har jag bakat vändags muffins måste inviga min nya muffins form. Snart får jag se om de lossnar från formen.
Yes! De lossnade och nu är de dekorerade och klara!


Önskar alla en trevlig vändags kväll...






GLAD VÄNDAG!!



















1 kommentar: