.

.

onsdag 8 februari 2012

Så ett till rum i mellangård

Vårt sovrum.. Ja vad skall jag säga allt börjar falla på plats men saknar ännu säng gaveln som jag faktiskt har tänkt göra själv men har ännu inte fått någon bra idée. Har tänkt laga en sänggavel klädd med tyg men hur fiffigt är nu sen det men vi får se vad de blir. Sen har jag sett sänggavlar gjorda av gamla dörrar som ser jätte häftiga ut det kanske skulle vara något för oss. En annan tanke har varit att laga av en gammal köksoffa. 
De gamla skåpet är ett fynd av min mamma i hennes unga dagar som jag sedan haft med mig runt i världen. Känner inte till skåpets historia men för mig är det ljuvligt slitet och man ser att det fått vara med på många äventyr. Även våra nattygs bord är gamla som jag slipat, betsat och lackat. Det är roligt med äldre möbler de är så väl gjorda och hållbara. Jag tycker om att restaurera äldre möbler och jag har ett skåp i köket som står på tur denna sommar. 
Även i vårt sovrum har någon klottrat på väggen denna gång ett träd! Tanken är att det är vårt träd vår trygga plats i den stora stora världen. Skulle gärna vilja ha Elias, Essam och mig själv sittandes på en gren ännu men vi får se. 
Vår garderob är kanske inte den smidigaste och minsta sak men allt ryms! För er som känner mig och antalet skor jag äger så vet ni att en mindre garderob inte var ett alternativ då vi inhandlade denna skönhet! (Skorna skall vi återkomma till i ett annat inlägg eller två)


Ljuvligt väder idag igen! Essam bara älskar att skida så idag blev de en skidtur igen. Som tur har vi en stor gård så vi behöver inte skida så långa vägar. Så det bästa köpet i år var våra skidor nu skall vi ännu köpa till Elias skidor så skall vi ha det riktigt roligt!!
(Elias har aldrig skida! Hihi!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar