.

.

fredag 3 februari 2012

Projekt vändag!

Tanken kom då vi planerade vändags pyssel på min arbetsplats. Trolldegs hjärtan som barnen sen kunde måla med fingerfärg och vi vuxna spray lacka så att färgen håller. Det är flera år sen jag lagat trolldeg. Men hittade ett recept då jag googlade.

Trolldegs recept:
1dl vatten
1dl salt
2dl mjöl
1msk salt

Nåja detta måste ju testas före och det gjorde Essam och jag för några veckor sedan. Min motor pojke gillade inte alls tanken på att baka hjärtan men bakade några och sprang sen iväg och leka. Jag älskar att måla och greja så började måla några redan samma kväll för att jag bara inte kunde låta bli! Nu är de iaf lackade och klara visst piggar de upp ett annars färglöst kök så där får det nu hänga vändagen till ära! Så är har vi vändags fint inför morgonen redan! =)

Trolldeg är roligt att jobba med kommer ihåg att jag själv lagade en krans då jag gick på dagis som mamma varje jul hängde på dörren till trappan. Jag var så stolt över den. Men så får några år sedan hade den blivit fuktig i sin låda i förrådet och gått sönder.=( nåja sånt händer men den kransen vet jag med säkerhet att jag inte glömmer.

1 kommentar:

  1. Fina hjärtan! Barnen på dagis tycker säkert det är kul att göra sådana. Pyssel är nåt jag saknar från jobbet. Blir inte så mycket pyssel här hemma.

    SvaraRadera