.

.

fredag 3 februari 2012

Vårkänslor

Solen skiner så vackert in det är super kallt ute men ändå känns det att våren är påväg. Mina orkidéer har börjat blomma och sprider en färggrann glädje i köket. Måste nog inhandla några vår blommor till köket nästa vecka skulle vara fint med något i blått vi får se vad jag hittar på.
Tulpaner är förstås också ett måste under våren. Sköter man om dem så brukar de hålla i en vecka för mig då klipper jag och byter vatten dagligen. Ett litet vardags lyx man kan unna sig tycker jag.

Det skall bli spännande att se hur trädgården ser ut då snön smälter. Har månne sorkarna flyttat sin väg eller ser trädgården ut som det slagfält den gjorde i fjol. Grävde ner en hel del lökar i fjol så det skall bli kul att se om de kommer upp något eller har sorkarna sett till att förstöra de med!=\ skall platta ber snön lite i trädgården med skidorna här någon dag bara det blir lite varmare. Det borde göra så att sorkarna inte kan laga gångar under snön!?! Ett sånt tips har jag fått iaf så måste testa.. Så om ni har någon har erfarenhet av sorkar och blivit av med dem så snälla berätta för mig hur!

Har grävt ner tulpanlökar en på ett ganska stort område helt fritt. Sen började jag arbeta på en vild rabatt med bl.a. en rododendro och så grävde jag ner en fjärils lavendel + en massa andra äldre växter som funnits från tidigare så vi får se hur det blir med den.

Essam har varit bättre idag igen feber på förmiddagen men börjar nu överlag vara sig själv så förhoppningsvis är det över nu. Men med min tur står väl jag själv på tur känner mig lite konstig i magen... Men försöker att inte tänka på det. Har inte tid med att vara själv sjuk och inte ork heller för den delen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar