.

.

tisdag 31 januari 2012

Välkommen till vårt vardagsrum

I mina framtids drömmar ser jag detta rum som mitt bibliotek där man kan sitta och njuta med en bra bok. För böcker är något jag har en hel del av. Men än så länge är det min lilla familjs fristad där vi tillsammans kollar filmer slappar i soffan på lördag morgon och njuter av att bara få vara tillsammans. Kakelugnen är vit och har alltid varit min ögonsten. Finns inte något vackrare på kvällen än en sprakande brasa, brinnande ljus, grönt te/vitt vin och min stickning. Som ni ser så har jag garn i massor att att sticka av. Kan bara inte låta bli att köpa ett nystan nu som då speciellt nu då vårens färger har kommit till butiken.
Mina bok skåp älskar jag så mycket! (tack Pia)! Jag har haft dem redan i många år. Efter att jag gifte mig blev det ena skåpet med dörrar dvd skåp så böckerna är mina och filmerna nog mera Elias grej. Fast jag nog gärna kollar på dem sen.


Sofforna som vi köpte då jag väntade Essam hör och häpna de är ännu vita!
Målningen uppe till vänster är målad av min moster Susanna Laine
Kakelugnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar