.

.

tisdag 15 maj 2012

Vackra vitsippor

Oj vad det är vackert med vitsippor fotograferade vårt hav med vitsippor då jag var ute och grejade lite i trädgården. Det är bäst att passa på att fotografera dem för snart har de blommat ut och sedan kommer havet av gullvivor. Jag älskar att gå runt och fixa lite här och plocka lite ogräs där, klippa grenar, rensa, plantera om, släpa kvistar. Det är så skönt att vara ute och så skönt då allt börjar få sin ordning och komma på plats efter den långa vinterns dvala.

Jag hann iväg på en länk också idag. Känner mig bättre i kropp och själ efter att jag börjat röra på mig. Visst jag har astma det går inte att undvika men resten av livet måste jag sköta min astma och inte låtsas som den inte finns. Jag klarade av att springa största delen av länken idag och nu är jag helt slut men så lycklig. Jag sa till Elias att det är en sådan underbar känsla att känna att man orkar springa igen. Man blir mera peppad att fortsätta springa lite till.. och lite till då man känner hur kroppen orkar.

Jag har nu anmält mig till gårdsloppis rally som går av stapeln här i pargas den 10.6. Om någon är intresserad av att komma hit och sälja på vår gård så ta kontakt till mig per mejl westerlund_freja@hotmail.com
Jag kommer själv sälja och även ha ett café uppe på vedlidrets vind. Så man kan också bara komma ut på en kopp kaffe om man vill och något gott hembakat!=) Jag såg i trädgården att rabarbern redan är stor så kanske det blir rabarber paj.

Ha en skön kväll och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar