.

.

torsdag 24 maj 2012

En vanlig men ändå så underbar dag..

.. Vissa dagar bara känns så ljuvliga och sköna. Började dagen på jobb och satt nästan på en groda i mulleskogen. Det skulle ha varit just typiskt min tur att den skulle ha hoppat in i ryggsäcken eller kaffe koppen åt mig. Men denna gång hade jag tur!

Vi har börjat åka med en bil nu då vi båda jobbar i pargas och ibland börjar någorlunda samma tid. Så efter jobb traskade jag iväg till Essams dagis och hämtade honom. Tillsammans promenerade vi mot butiken. Men vi kunde inte motstå frestelsen att köpa varsin glass från glass kiosken! Tillsammans promenerade vi vidare med våra glassar och pratade om dittan och dattan. Sedan plockade Elias upp oss med bilen och vi körde till butiken och handlade lite picknick godsaker vindruvor, rischoklad och lite förgräddade semlor. Hemma blev det att packa picknick korgen och susa iväg till Lenholmen på Essams vårfest. Det var så fint och så stämningsfullt att sitta och titta på då barnen uppträdde ute i det gröna. Kaffe och nygräddade semlor smakade också bra!

Då vi kom hem gick jag via odlingslådorna och allt ser lovande ut! Majsen mår bra även tomaterna, bönorna, ärterna och här och häpna mina gurkor överlevde!! Jag gjorde en stor miss och planterade ut gurkorna alldeles för tidigt och alla dog men nu har de åter uppstått! Mitt lilla plommonträd blommar också så fint!=)

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar