.

.

torsdag 3 maj 2012

På äventyr i st.karins

Idag slutade jag jobb tidigt. Vilket gav mig och Essam möjligheten att åka till st.karins. Först åkte vi och hälsa på mina gamla arbetskompisar och sedan till jätti-rätti och handla material för så jag kan virka flera korgar och mattor. Då vi var klara med allt det satte denhär mamman tossorna på och lyftade ut Essams sparkcykel från bakluckan och så gav vi oss iväg på en lång länk ner till hovirinta stranden. Essam är så snabb med sin sparkcykel så han passade på att vila lite på en busshåll plats medan han väntade på mig. På vägen ner till hovirinta stranden finns en stor äng och där på ängen finns en jätte kiva lekpark och en trafikpark där finns också lite tränings maskiner för mamma eller pappa att använda medan barnen leker. Platsen är helt ypperlig för picknick med sitt stora  öppna landskap. För några år sedan då jag jobbade i st.karins så fanns det bara stora spindelnätet och trafikparken. Men man ser tydligt att planen är en stor park för hela familjen helt super tycker jag. Något som skulle vara roligt att se i Pargas med..kanske..


Kramen på er alla sköt om er...



På vägen ner till Hovirinta stranden...

Essam väntar på långsamma mamma...

Spindelnätet och i bakgrunden ser ni en del av lekparken till höger utanför bilden ligger trafikparken.

Essam i stora spindelnätet

Essam klättrar bara högre och högre... denhär mamman försöker hänga med men ger till sist upp.
                 
Här är det bara att träna på i bakgrunden ser ni en del av parken.

Med denna sprang jag medan Essam klättrade.
Dethär är i trafikparken..
Essam tyckte det var super skoj att köra omkring på alla små vägar.

En glad Essam!

Essam i full fart.. bäst att hålla sig borta från övergångstället..

En bild från trafikparken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar