.

.

onsdag 9 maj 2012

Snickare i släkten..

Här får ni se att jo det finns snickare i min släkt den här vackra trädgårds stolen är byggd av min farfar. Eftersom min farfar dog när min pappa ännu var liten så betyder det att den här stolen börjar vara ganska gammal och jag har inte vågat ha den utomhus för jag är så rädd om den. Men nu står den ute igen och väntar på ett lager färg. Sedan skall jag mäta, såga och spika och bygga en likadan! Visst är den vacker? Och den är så bekväm att sitta i med en stor kopp kaffe på armstödet. Jag har under en längre tid planera att bygga en egen sitt grupp till trädgården och så kom jag på att jag har världens vackraste modell uppe på vinden. Det känns extra speciellt då det är min farfars gamla stol och jag vet att den är byggd av honom. Så om jag är riktigt på gång så blir det flera än en stol men det får vi se. Tänker iaf försöka mig på att bygga en!

1 kommentar:

  1. Vilken fin stol och fin historia. Om det lyckas bra med snickrande får jag ta och beställa några stolar av dig ;)

    SvaraRadera