.

.

måndag 29 februari 2016

Vilodag & fastedag!

Idag är det ny vecka! Måndagen är här igen veckorna bara springer iväg och imorgon har vi mars månad här. Mycket som händer i mars månad ett viktigt datum närmar sig och det är vår bröllopsdag. I år firar vi 11 års bröllopsdag eller stålbröllop. Nåja det får bli mera skriverier närmare dagen sen. 

Idag har jag haft vilodag från träning och så har jag fastedag. Verkligen skönt att vila kroppen lite så orkar jag träna och ge järnet imorgon sen istället. Jag strävar till att springa eller styrketräna fyra gånger i veckan iaf helst fem gånger. Det känns så skönt speciellt så resultatet börjar redan synas på vågen och nu hoppas jag verkligen sopa bort dom här sista kilona och få en kondition att vara stolt över. För nog är det en ren kick då man orkar springa uppför en brant backe med lätta steg. 

Jag tänkte skriva lite mera om hur min dag ser ut då jag fastar. Jag började ju som ni vet med 5:2 dieten får några år sedan vilket fungerade fint för mig jag gick ner mycket i vikt och mådde helt toppen. Konstigt så började jag slarva lite med dieten och kom in på ohälsosamma banor igen. Jag har inte släppt vikten att komma tillbaka helt och hållet men några kilon runt midjan kom det och dom är jag inte stolt över. Jag har beslutat att inte följa någon diet denna gång utan skapa min egen livstil hur det passar för mig och min kropp. Jag äter mindre på måndagar och torsdagar jag håller mig kring 500 kalorier beroende lite på vad jag har planerat om jag tränar så äter jag något extra till. Till lunch blir det ofta sallad eftersom jag inte har haft någon inspiration att koka eller äta grönsakssoppor. Övriga dagarna så har jag lämnat bort bröd (förutom surskorpor & 100% havrebröd), pasta och ris. Jag äter mycket grönsaker, frukt, bär och kvarg. Jag har aldrig varit någon stor köttätare heller så det är helst fisk eller broiler som står på menyn. Inget har jag förbjudit mig själv heller utan är jag sugen på nått eller blir bjuden på nått gott så äter man med måtta. Ja och det viktigaste av allt jag dricker mycket vatten och mineralvatten. 

Ha en skön kväll! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar