.

.

torsdag 11 februari 2016

På stickorna

Stickorna har en tid fått vänta på inspiration. Det brukar ofta bli efter alla julmarknader en liten paus i mitt handarbete hjärnan behöver vila lite. Men inspirationen den kom som den brukar till sist och jag la upp maskor till ett par vantar åt Essam. Han är väldigt tacksam att sticka till för han blir så glad oavsett vad jag lagar. Testade virka ett par vantar till honom också. Fast det där med att virka är bara inte helt enkelt min grej. Garnet jag använder till vantarna jag stickar nu är novitas sjubröder. Det är garnet jag trivs bäst att sticka med. Det är tjockt, slitstarkt och varmt. Det är helt otroligt faktiskt för jag använder fortfarande mina vantar som min farmor stickade till mig för många år sedan av sjubröder garn. 

Ett annat projekt som väntar i salen är en saumuri alltså en symaskin. Tänkte sy lite under våren kanske några mössor som jag sen kan brodera på eller något annat lätt. Det är nog bäst att börja med något lätt eftersom det är några år sedan jag sydde med saumuri. 

Ha det så fint! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar