.

.

onsdag 17 februari 2016

En tidig dag

Idag slutade jag tidig från jobbet. Solen sken och jag kände vårluften i näsan då jag kom hem. Du vet då det är sådär härligt nära man känner att våren knackar på dörren. Att sluta tidigt betyder för mig att jag kan möta E då han slutar skolan. Förbereda ett mumsigt mellanmål åt honom det är ju roligt som mamma att ibland skämma bort sitt barn lite med något lite extra. Medan läxorna gjordes passade jag på att röja i rummet hans lite. Hur kan det bli att se ut i ett rum sådär. Allt huller om buller och inte ens plats vid skrivbordet så man kan göra läxor. Nå nu är det snyggt och ordning några dagar framöver. 
Känner ibland att jag inte märkt hur tiden runnit iväg. Det var inte länge sen jag fick komma med och leka med E bygga lego hus och sånt. Skulle jag nu föreslå det så skulle han säkert svimma eller sucka och tycka att jag är konstig. Eller en sådandär lång mysig kram då man känner att ens hjärta smälter så många sådana får man inte mera heller speciellt inte framför andra människor! Visst det kommer andra saker som man gör tillsammans istället, men nog känns det lite konstigt att inte ha någon liten pojke här hemma mera.

Bilden är tagen i Israel 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar