.

.

onsdag 17 februari 2016

En ny maskin flyttade in..


Helt oplanerat så gick jag och köpte en saumuri till mig. Jag har alltid önskat mig en men inte riktigt kommit mig för att köpa en. Nå såhär gick det nu sen att jag via en gammal kollega köpte en saumuri. Så bara det blir varmare skall jag börja mina syprojekt. Jag funderar lite på att sy upp nån skön blus i bredare modell till mig att ha på jobbet typ en onesize modell eller så. Jag borde bara hitta ett passligt mönster eller en bra blus att rita mönster av. Var kan man hitta mönster idag? På nätet säkert men man skriver inte ut ett stort mönster precis. Eller kanske man kan köpa någon veckotidning som innehåller mönster? Som du märker är jag helt ute och cyklar ännu men kanske det blir något bra ännu med mina syprojekt. Mössor kan jag ju iaf sy och det kommer gå så mycket lättare att sy såna på saumuri än på min vanliga maskin. 

Väntar på att det skall bli varmare så jag kan sitta i salen och sy i lugn och ro... Snälla våren kom fort! 

Måste lägga upp lite vår bilder för snart får man sitta ute i varma solen och njuta av en kopp kaffe eller gräva i odlingarna nere i trädgården





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar