.

.

måndag 15 februari 2016

Fasta

Jag tog en liten paus med mitt fastande under och efter jul. Vilket resulterade ganska snabbt i några överlopps kilon runt midjan. Nu var det slut med lättjan och förra veckan började jag fasta måndagar och torsdagar igen. Det är ju så enkelt att göra och ganska snabbt märker man resultat också. Som tur har jag lärt mig min läxa och kommer inte släppa vikten att skena iväg så som den gjorde för några år sedan. Regelbunden träning och en hälsosam kost är det bästa alternativet. Jag har prövat så många olika alternativ också en såkallad snabb fix diet program för ett ex antal år sedan då jag gick ner massor och snabbt men vikten kom lika snabbt och nästan dubbelt tillbaka. 

Det bästa med att fasta för mig är att jag märker resultat genast följande dag känner jag mig så lätt och kroppen mår bra. Nu är jag så van så jag räknar inte så noga vad jag äter utan vet av gammal vana ungefär vad jag kan äta under dagen. The new thing 2016 för mig under fastedagarna är citronvatten. Mums! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar