.

.

onsdag 2 mars 2016

Ljusare tider

Denna tid på året är så härlig då det börjar bli ljusare. Det känns så skönt att vakna på morgonen och det är ljust ute. Samma på kvällen såklart då man kommer hem från jobbet är det ännu ljust ute och man kan dra på sig träningskläderna och springa en liten länk före skymningen faller. Jag väntar ivrigt att isen skall smälta från vägarna så att jag kan börja cykla lite. Tänkte varva mitt springande med att ibland cykla med tanke på benen och såklart för att få lite variation i träningen. Jag har ännu inte blivit någon gym människa. Det passar helt enkelt inte mig att gå på gym kanske jag någon gång ändrar mig men just nu känns det iaf så. Jag tar genast stress över alla andra människor omkring mig "gör jag tillräckligt bra", "är mina träningskläder snygga" och såna saker blir jag att fundera över. Det är ju så fel, jag vet att tänka så men just nu är jag ganska obekväm i mitt eget skinn. För att känna mig bekväm och nöjd med mig själv är det inte bara det yttre som måste ändras. Utan också sättet jag ser på mig själv. Det är samma med besök till simhallen visst jag gör det nog för E:s skull men om jag kunde slippa undan så då skulle jag göra det. Det är så jobbigt att behöva känna så. Jag har funderat fram och tillbaka hur och vad jag skulle kunna göra för att få en bättre självbild. 

Såna funderingar denna vackra morgon tillsammans med kaffekoppen. Ha en strålande dag och vi skrivs snart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar