.

.

söndag 13 mars 2016

Hurtbulle söndag

Då jag vaknade imorse kändes det inte som om denna söndag skulle bli så strålande. Men tro det eller ej ibland kan även dåliga dagar bli bra dagar. E besökte en kompis och jag slappade hela förmiddagen och tyckte synd om mig själv. Nej nu Freja får du skärpa dig tänkte jag medan jag började koka ihop lite lunch till oss. Började samtidigt packa en utfärdsryggsäck men lite smått och gott. E blev såklart lika ivrig då han kom hem och jag berättade att nu tar vi ryggsäckarna på ryggen och ger oss iväg på äventyr. Vi åkte först och handla mat till Stampy och Li såklart och sedan började vi leta geocachar i centrum. En hel del har vi redan hittat men många har vi ännu kvar. Av alla vi sökte så var det två knepiga som vi inte kunde hitta. Kanske vi har bättre tur senare på våren då snö och is har smält bort. Eller så behöver denna dam tvätta sina glasögon. Att ha egen tid tillsammans med E är så härligt. Bara få gå runt och prata om dittan och dattan det är en finurlig och smart pojke vi har. Känner bara ibland nu då han blivit såhär stor att vi sällan hinner tillsammans gå och prata. Här hemma grejar han med sitt eller är hos kompisar så att prata med mamma är inte så högt på intresse listan just nu. Men som tur har vi geocachingen som är något vi båda tycker om och gärna gör tillsammans. Fast mamma är varken cool eller häftig att hänga med just nu. Ni med barn i samma ålder kanske känner igen er. Jag menar jag tycker ju jag är cool och relativt ung mamma dessutom. Men där är vi av olika åsikter min son och jag. Försöker iaf inte vara så pinsam då vi är ute bland folk iaf. Men ibland vill man ju bara krama om det fina livet som alltid har glimten i ögat och ett leende på läpparna.

Kände att jag hade lite spring kvar i benen då vi kom hem så jag skuttade iväg på en lite länk som avslut på denna söndag. Nu är jag lugn i kroppen igen en stund framöver. 

Ha det så härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar