.

.

tisdag 11 mars 2014

Trädgård

Jag är så redo att börja böka i trädgården och i mina odlingslådor. I år skall det sås en massa gott. Det glädjer mig så att se Essam så ivrig då det gäller trädgården. Han är också ivrig då det börjar finnas ätbart där då går han och plockar åt sig gurkor, ärter, morötter och tomater till mellanmål. Men vad är inte bättre än det. I sommar skall vi också så rädisor, spenat, en mörk basilika, squash och broccoli +allt som vi hade i trädgården förra sommaren. 

Idag har vi svängt om myllan i en låda och till näst skall den fyllas med lite nya kvistar och löv på bottnet. Vårt lilla äppelträd som någon rackare har gnagat på fick nytt fint nät runt sig så nu borde det få stå ifred och växa. Jag har tänkt bygga en lite lägre låda för ört odlingar vi får se var jag placerar den någonstans... =)

Ha en skön eftermiddag kära läsare. Här skiner solen och det är varmt, skönt och doftar vår!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar