.

.

söndag 30 mars 2014

Salen

Sitter i salen och funderar vad jag skall hitta på för nytt i detta rum. Just nu är här dammigt och kaos. Jag har mitt lilla arbetshörn här med symaskin, tvålar, vantar och en massa annat. Här förvaras också familjens paketpapper, band, tejp, kort osv. 
Här i salen står också mitt piano. Det är en tid sen det användes. Ibland spelar jag en trudelutt men känner att mina fingrar inte är lika snabba som tidigare. Sedan finns det en liten soffa och några stolar här i salen. En stor byrå, två stora skåp och en dubbel säng. Så dethär är ett rum som skall fylla många funktioner. 
Varje vår då det börjar vara plus grader ute så stor städar jag salen. Möblerar ibland lite om och så öppnas dörrarna och vårt hem växer lite till sommaren. Salen är härligt ljus med sina fyra stora fönster. Men oj så svårt att möblera då två av väggarna har fönster, en vägg dörr och sedan en hel vägg. 

Här skall ni få en liten blick av kaoset.



KAOS!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar