.

.

måndag 14 januari 2013

Weekend

Det blev en lite slöa-slappa weekend i helsingfors. Vi åkte iväg på lördagen och checkade in på vårt hotell på eftermiddagen. Så skönt rena lakan, dusch, lite lyx i vardagen. För Essam var det här första gången han sov på hotell. Märkligt med tanke på så mycket som han har rest under sina 6 år men aldrig bott på hotell. haha! Bra med släktingar överallt. Hela helgen blev så lyckad vi fick vara tillsammans vi vår lilla familj, njuta och slappna av. Vi bestämde inget speciellt program utan bestämde efterhand vad vi skulle göra. Essam fick en ny jacka det var nästan ett måste eftersom hans gamla började se så sjabbig ut. Vi hittade en fin esprit jacka på rea i stockmann. Jag fyndade en väska och plattång till mig så stockmann levererade verkligen bra den här gången.  Det blev lite andra fynd också men det får vara bra såhär för denna gång det har blivit att skriva om mycket fynd på senaste tiden. Vi kommer nog åka alla till helsingfors snart igen. Före Essam föddes var vi ofta i helsingfors men efter att essam kom till världen blev resorna till huvudstaden färre och färre. Nu är batterierna laddade och energi nivån är på topp. Idag efter jobbet städade jag hela huset från golv till tak. Så skönt att ha det fixat och klart så får jag njuta av resten av veckan. Min mamma kommer på onsdagen det skall bli så skönt att få sitta och sticka med henne några kvällar.

Ha det så skönt! Hoppas alla haft en skön helg och nu är utvilade inför den nya veckan!


Mina älskade!
Gott gott! Kakao för boysen och capuccino för mig



Essam och jag











2 kommentarer:

  1. Låter som en super helg. Det skulle inte vara helt fel med en sån.

    SvaraRadera
  2. Det behövdes nog! Vi ser knappt varandra under vardagen då Elias jobbar kväll och jag på dagen. =( Så skönt att vara familjen samlad!

    SvaraRadera