.

.

lördag 5 januari 2013

Mumin


Så växte min lilla mumin samling lite grann igen. Hittade i början av veckan en mugg som jag länge sökt efter för ett vettigt pris. Jag slog genast till och igår hämtade jag paketet från posten. Kunde inte låta bli utan öppnade genast paketet och där låg den. Min fina efterlängtade muminmugg. För er som inte vet så är det här en muminmugg som gavs ut då Stockmann firade 150 års jubileum. Muggen är speciell har försökt få reda på hur många muggar som finns och har fått fram ett sådant antal som 25 000 stycken trodde faktiskt det skulle vara färre än så. Nåja i vilket fall som helst så har jag nu en i min samling och det är huvudsaken. Sedan vet jag att någonstans i mammas gamla gömmor finns även barn påslakan med samma mumin motiv. 








Ha det gott alla små mumintroll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar