.

.

onsdag 9 januari 2013

köksoffan fick en ny kudde

Min fina köksoffa fick en kudde till. Jag sydde ett till överdrag i mönstrat tyg i blåa toner. Som ni kunde läsa i ett tidigare inlägg så fixade jag köks stolarna och köksoffan för en tid sedan. Det som ännu fattas är en eller flera vackra filtar. Visst finns det många fina filtar att köpa men envis och annorlunda som jag tycker om att vara så nöjer jag mig inte precis med vilket filt som helst. Tankarna går hela tiden till att jag borde sticka eller virka själv filtar. Filtar av mormorsrutor är helt otroligt snygga men som ni alla vet hör inte virkning till mina starkaste sidor. Vi får se vad det blir. Färger på filtarna har jag tänkt i olika blåa toner eller gråa.. Gardin tyget har jag också köpt färdigt för länge sedan men får inte riktigt gardinerna sydda men snart.

Ha en skön kväll.



1 kommentar: