.

.

torsdag 21 mars 2013

Säng gavel

Ja detta eviga problem med säng. Vi köpte oss en fin skaplig kontinental säng för några år sedan och den är helt underbar. Det som jag saknar är en sänggavel har hur länge som helst tänkt att jag lätt och snabbt skulle fixa en sådan. Nu har jag funderat fram och tillbaka och det lutar mer och mer mot en sänggavel med tyg och en snygg gardinstång som mer eller mindre måste smälta in så mycket som möjligt så att det inte blir att se ut som en gardinstång och lite tyg som bara är hafsat ihop till en gavel. Vi får se vad det blir. Varför jag gör en sådan här gavel är i första hand för att då går tyget lätt att byta ut och tvätta och även ändra efter årstider och humör. Tänkte iaf börja med ett grönt tyg som passar tyget på sängstommen hittar jag inget grönt så får det lov att bli ett grafit grått tyg tror jag. Nu måste jag bara få min älskade symaskin i skick så att jag får börja sy och laga.



Sänggavel, Apartment Therapy 3
Bilden lånad från Interiörguiden
BIlden ovan är ju också en ganska skojig och enkel idé. Det skulle passa in här hemma hos oss och material skulle verkligen inte vara ett problem. Jag googlade lite efter sänggavlar och då hittade jag en massa skojiga alternativ.


Bilden lånad från Camillas blogg

Det här skulle ju passa in hos oss också. Någon som vill sälja/skänka mig två gamla dörrar? Nu blev ju det svårt att bestämma sig. Hjälp? Vad tycker ni kära läsare?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar