.

.

fredag 3 januari 2014

Årets första

Jag tände alldeles just eld i köksspisen och satte oljan på värmning. Nu skall årets första tvål sats kokas och det kommer bli vanilj tvål. En fräsch, frisk tvål som kommer passa bra till våren. =) 

Jag känner mig peppad och inspirerad  nu skall det kokas. Har du något bra tips på tvåldoft som du skulle tycka om? Nu till våren kommer jag koka vanilj, hallon-vanilj, honung-vanilj, lavendel, oliv, citron, äppel och apelsin tvålar. Jag kommer laga lite mera peeling tvålar också så man får börja peela inför sommaren sen. 

Men jag tar gärna emot idéer och önskemål. 


4 kommentarer:

  1. Var köper du allt tillbehör till tvål? Vad bör man tänka på?

    SvaraRadera
  2. Jag beställer det mesta på nätet. Priserna på nätet är helt andra än i hobby butiker och det finns ett mycket större urval.
    Mitt tips till dig är att låna böcker och läs om tvålkokning. Sedan är det lätt att börja koka.

    SvaraRadera
  3. Tack 😊. Har du eventuellt någon bra adress man kan besöka på nätet 😉?

    SvaraRadera
  4. Här på www.lahtisenvahavalimo.fi hittar du det mesta. Om tvål kan du läsa på shenet. =)

    SvaraRadera