.

.

söndag 6 januari 2013

Semester

Semestern den kom och den gick. I början känns det som om man har all tid i världen och är ledig super länge. Men oj så fort tiden går och på måndag är det jobb som gäller igen. På ett vis skall det bli så roligt med jobb och att igen få träffa alla arbetskollegor. Essam väntar på att få gå till förskolan och leka med sina kompisar. Så alla väntar vi här hemma på att vardagen skall  börja. Jag känner vi fått mycket gjort under vår vinter semester. Vi började med en vecka hos min mamma i Sverige där vi tog det lugnt och shoppade om vartannat. Det blev massor med mellandagsfynd så vi fick nästan problem med att få allt att rymmas i bilen och vi som har en relativt stor bil. Dessutom handlade vi en hel del på båten på hemvägen så det blev verkligen trångt i bilen från åbo till pargas. Väl hemma såg hela köket ut som ett bombnedslag med en massa påsar, kläder, mat m.m. överallt låg det saker. Det blev lite bråttom med att få allt i ordning efter som Elias brorsdöttrar kom till oss över nyåret så förrän jag hade allt i ordning fick jag nästan panik. För mig går det snabbast att städa och få huset i ordning om jag är ifred. Jag sätter på bra musik och sen blir det fart för fulla muggar.
  Nyåret gick i stillhetens tecken vi sköt våra raketer och skålade vi tolvslaget men nyåret är ingen barnfest så vi ställde inte till med några märkvärdigheter.
  Sista dagarna av semestern har gått till att njuta av vårt vackra hem. Plocka lite här och där. Vi har varit och simma några gånger med Essam. Köks stolarna och soffan blev lite uppiffade och  jag har satt igång att sy med gamla Singern som spinner som en katt och syr helt otroligt bra. Jag har dock ännu inte klurat ut hur jag byter från raksöm till sicksack. Jag har prövat vrida på alla knappar och spakar som finns utan något större resultat. Som tur kommer min mamma om en vecka så får hon hjälpa mig. För min söta Singer och mamma är i samma ålder så kanske dom förstår varandra bättre. =) Jag känner att kroppen har fyllts av energi och jag väntar  på att få komma igång med alla projekt som jag har planerat under vintersemestern.

Ha en skön söndag! Imorgon gäller det klockan på väckning 6.00.


Hos mommo är det skönt att vara tycker Essam
Vi byggde en fin snölykta till mommo..
..och åkte peffis i backen.
På julaftonen blev det paket Essam hade väntat så länge så han var helt till sig sedan då det äntligen blev dags. 

På hemresan var Essam nöjd vi satt uppe på kaptensdäck och spelade kort

Då vi kom hem byggde vi egna snölyktor..

på nyårsaftonen tittade vi på raketer och hade sprakastickor
Essam har jobbat på för fullt i garaget där han håller på att bygg en klätterställning.




2 kommentarer:

  1. Ska göra mitt bästa för att få fram siksaksömmen på min jämnåriga Singer, garanterar inget det kan vara att Singer är någon årsmodell äldre???? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är möjligt vi får se då du kommer om du och Singer är jämngamla.=)

      Radera