.

.

torsdag 10 januari 2013

Mat

Oj oj detta eviga handlande av mat. Hela tiden mat, mat och mat fast visst har vi minskat på vad vi köper och tänker mera efter nuförtiden. Men ändå blir mathandlings turerna ganska så dyra. Vi är två vuxna och en 6-åring så man tycker att det inte borde bli så mycket men en 6-åring, en 26-åring och en 29-åring (snart 30 åring) äter ändå ganska mycket. Vi försöker storhandla så att vi sedan klarar oss en tid framöver senast storhandlade vi före nyår så ganska så långt har vi klarat oss. Bröd köper vi inte utan jag bakar allt bröd själv (i Sverige köpte vi faktiskt tunnbröd åt Essam det är hans favorit men nu är det redan uppätet). Vi äter mycket frukt och grönsaker går också bra åt. Iår vill jag garantera en tidigare grönsaksskörd så jag har ett tillfälligt grönsaks växthus på gång. Jag tänker bygga ut ett tillfälligt växthus vid bastuväggen som är det varmaste stället på gården så vi får en tidig skörd av grönsaker. Så snart borde nog matkostnaderna minska igen lite grann för vår familj.


1 kommentar:

  1. Äta bör man annars dör man. Hämtar tunnbröd när jag kommer till fin kram

    SvaraRadera