.

.

torsdag 22 november 2012

Vackert mellan fönstren!

Gamla fönster tycker jag är så vackra. I köket har jag lagt blåa glas bitar och vackra stenar mellan fönstren. Kvistar och mossa ser också fint ut i fönstret men valde glas och stenar jag älskar att glasbitar och stenar och kan ha dem lite överallt. Nu väntar jag på sommaren så att jag kan börja slipa och måla alla andra fönster. Ett ganska stort projekt eftersom flera av fönstren behöver nya glas eller så har nedre kanten blivit fuktig och börjat ruttna vilket betyder att den delen av fönstret måste bytas ut. Mycket jobb med ett gammalt hus men så charmigt. Att känna kylan på golvet på morgonen då man stiger upp eller höra hur det knakar i knutarna då det stormar utanför. Jag väntar på dagen då vi kommer ha sovrum uppe på vinden jag vet precis hur det skall se ut och var allt skall vara. I nu läget bor vi i nedre våningen vi har ett stort kök, vardagsrum, sal, två badrum, två sovrum och två ingångar. Den dagen då övre våningen är klar så kommer vi ha ett vardagsrum, tre sovrum och ett badrum uppe. Varför vi har valt att vänta med renoveringen är för att vi inte behöver mera rum just nu. Vi har så mycket plats. På renoverings önskelistan så står nu kök och ett eget utrymme för tvättmaskin, torktumlare och mangel. Vi får se vad som händer. Att välja kök till ett gammalt hus är verkligen inte enkelt. Vi vet hur vi vill ha det och hur det skall se ut men sedan då man börjar mäta märker man att hela köket är lutar lite. 

Ha det så skönt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar