.

.

onsdag 21 november 2012

Virkade mattor till årets julmarknad!

Nu är det inte många veckor kvar till gamla malmens julmarknad här i pargas. Julmarknaden betyder för mig så mycket den ger en sån julkänsla och jag blir riktigt stämningsfull då jag tänker på att snart är den där. En julmarknad med snö står högt på önskelistan men jag måste tyvärr säga att jag inte tror att det kommer någon snö förrän efter nyår. Men man skall aldrig säga aldrig kanske turen för en gångs skull står på min sida och stora flingor snö dalar ner ännu här i början på december. För er som är intresserade av att besöka julmarknaden i år så ordnas den här i Pargas på gamla malmen lördagen den 8.12. kl. 13.00-17.00.
På årets marknad kommer jag också sälja virkade korgar och några virkade mattor. Att virka mattor är skoj men tungt jag har riktigt värk i armen efter allt virkande. Jag har också stickat lite babyvantar utan tumme varma och sköna för familjens minsta.

Ha det så skönt mera julmarknads förberedelser en annan dag. Nu skall jag titta på buu klubben tillsammans med Essam och virka lite till.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar