.

.

måndag 19 november 2012

Ett bekant spel!

Veckoslutet kom och gick med full fart. På lördagen kände jag mig fortsatt sjuk men blev bättre till söndagen och orkade iväg på en liten tur till Ikea och en sväng till skanssi och handla.
 Veckoslutets spel har varit Uno! Essam hat blivit helt förtjust i spelet och för Elias och mig är Uno ett bekant spel som vi båda två har spelat som barn. Ganska roligt med tanke på att vi är uppväxta så långt ifrån varandra Elias i Israel och jag här i Finland. Då det gäller spel är vi alla tre lika tävlings inriktade och vill gärna vinna så det blev lite hett emellanåt men slutade som tur bra och alla vann åtminstone en gång.

Jag har inte gjort så mycket mera än så och faktiskt kunde jag inte låta bli utan plockade fram lite tomtar och jul ljus. Första året Elias och jag bodde tillsammans köpte jag en vacker julstjärna av rött glas som vi alltid har haft hängande i köksfönstret så den fick komma på plats. Jag konstaterade dock idag då jag kom hem i mörkret att nu får det nog vara nog och jag tänker ställa fram några av mina elektriska ljusstakar i salen så lyser det lite trevligt då man kommer hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar