.

.

torsdag 11 oktober 2012

Hösten är kommen!

Hösten är nu här och löven faller ner från träden. På morgonen är det mörkt och fuktigt i luften och golvet inne är svalt då man stiger upp från sängen, så sockorna har jag färdigt bredvid sängen så att det bara är att dra dem på. Sätter en brasa i köks spisen före jag åker iväg på jobb så att det är lite varmare och skönare för Elias sen då han stiger upp. Jag vet inte hur många korgar ved jag bär in i veckan men igår bar jag in fyra stycken så nu borde vi ha ved några dagar framöver. Höst kylan kom så tidigt i år så vi måste skaffa lite mera ved så att det räcker över vintern.
Inne hade jag tänkt sätta upp gardiner vid på ingångarna för det drar nog lite kallt in från sals- och kökstrappan. Måste susa iväg någon dag till Ikea och inhandla gardinstänger bara. Som ni alla vet är det väldigt svårt att åka till Ikea och endast handla gardinstänger.
På kvällarna sitter jag i soffan och stickar eller virkar jag har virkat mössor , stickat sockor och vantar som jag sedan har tänkt sälja på julmarknaden.

Skogen är full av svamp och jag har plockat och fryst in en massa. Dåligt med lingon har jag hittat tråkigt för jag hade tänkt frysa ner massor med lingon saft. Tänkte göra ett nytt försök imorgon och förhoppningsvis hittar jag massor av lingon någonstans i min stora skog. Jag fick ihop skrapat till 2 flaskor lingon saft häromdagen! Påriktigt lingon saft är så gott kan inte fatta att jag i 26 år gott omkring och tänkt att jag inte tycker om lingon.



Ha en skön kväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar