.

.

onsdag 4 april 2012

En skön semester dag

Essam och jag bestämde oss för att åka till caribia simma. Essam funderade på hur vi skall göra nu då inte pappa är med. Jag är ju ett barn sa han jag kan inte ensam gå till herrarnas omklädningsrum. Förklarade för honom att då man inte har pappa med så får man gå med sin mamma till damernas omklädningsrum. Det låter ju som han och jag aldrig har varit och simma på tumis men det har vi faktiskt. Det är så roligt att kunna spendera de här dagarna med Essam. Fast idag frågade han första gången när han skall till Bantis igen.

Huset är stor städat inför påsk. Påsk godiset i gömman och memman i kylskåpet. Nu skall vi bara njuta och ha det skojigt med Essam resten av semestern!

Bara det skulle bli lite varmare så kunde jag börja bygga mina odlingslådor till trädgården. Skall försöka få åtminstone 2-3 färdiga den här veckan. Så att vi kunde börja så ut sen då det blir lite varmare. För mina örter blir det en mindre låda 120cm x 120 cm hade jag tänkt och för tomater majs, gurka osv så tänkte jag laga lite större lådor. Det stora problemet är bara att var tusan skaffar man ett lass med mylla?!?

Köpte tulpaner idag jag har aldrig sett tulpaner med lila stjälk tidigare. Jag blev något imponerad och tvungen att köpa.





5 kommentarer:

  1. Ni verkar haft en skön dag. Vet inte var man får tag i ett lass med mylla men om du behöver hästgödsel med halm är det bara att komma och hämta. Jag brukar lägga det i bottnet på lådorna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt allergisk mot häst så jag vet inte om jag vågar använda hästgödsel.. Jag kan inte ens stå utanför ett stall genast får jag symptom och kan inte andas.

      Radera
    2. Kanske lika bra och skippa hästgödsel. Du får köra med kodynga istället =)

      Radera
  2. Till våra odlingslådor tänkte jag köpa mylla i påsar, även om det nog blir jättemånga, för att inte få så mycket ogräs med, men vill man beställa ett lastbilsflak kan man t.ex. ta från Siivonen. Hör av dig om du vill ha numret :)

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat fram och tillbaka. En av de största orsakerna att jag lagar odlingslådor är att jag hatar att rensa ogräs! Jag har tänkt fylla ut med torv i botten och sen köper jag troligen mylla på säck. Som du säger Dani blir det massor med säckar men jag vill verkligen ha så lite ogräs som möjligt! =)

    SvaraRadera