.

.

lördag 21 juni 2014

Ved i mängder

Ved i mängder är väl bra? Javisst är det bra det betyder att det blir många varma stunder i vinter och många sköna bastu bad. Men det var inte så trevligt då jag just idag hade bestämt mig för att bygga en odlingslåda. Jag var så peppad och inspirerad då jag öppnade dörren till vedlidret för att dra ut några bräden. Vad möter jag då? Just ja, vi har inte radat veden ännu. Där låg den en jätte stor ved hög mitt framför mina bräden. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta men snällt började jag köra in veden till andra ändan av vedlidret och började rada. Nu är det någon timmes jobb kvar ännu och SEN skall jag bygga min odlingslåda. Alltid går det inte som man planerat kan jag säga.

Hoppas du haft en skön midsommar. Vi firade inte så mycket annat än åt god mat och njöt av att få vara hemma i värmen. Vi hade planer på att åka till sattmarks kaffestuga här i närheten men vi tappade lusten då vi såg alla bilar som var parkerad längs vägen och beslöt oss för att åka hem istället. Hem till Mellangård där lugnet bor här hör man bara vinden susa, fåglarna kvittra och löven prassla. Härligt! 

Ved, ved och så lite ved!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar