.

.

söndag 25 maj 2014

Trädgård

Allting i trädgården växer och mår bra. Alla mina odlingar som jag har haft inne har fått flytta ut i det varma vackra vädret.  Det är endast mina små gurkplantor som just nu inte mår så bra efter att plantorna fick träffa Essams nya korgboll. Men förhoppningsvis tar plantorna sig så att vi i år igen får en massa goda frilandsgurkor. Jag har varit så full med trädgårds energi så jag beslöt mig för att gräva upp ett litet land och sätta några potatisar också iår. 

Äppelträden blommar så vackert just nu och hela trädgården känns sagolik då man går runt där.

Pumpan har iår fått ett helt eget litet berg där dom får växa fritt hursomhelst.

Till tomaterna har jag iår byggt ett lite tält. Här under plasten har tomaterna det varmt och skönt.

Ha en skön kväll. Jag håller på och bakar semlor och lagar makaronilåda så att Essam och Elias har mat imorgon. Lite förkyld har jag också gått och blivit hoppas förkylningen försvinner för någon värre sjukstuga har jag inte tid med just nu. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar