.

.

fredag 28 februari 2014

Enkelt och snyggt!

Hejsan! Medan min sjukling vilar här hemma så knöt jag ihop en ampel. Just nu har jag inte rätt blomma till ampeln eller rättare sagt jag har blomman och rotas men ingen snygg kruka. 

Steg 1: rota fram ett nystan med grövre garn eller som jag har använt mattrasor.


Steg 2: klipp ut 8 stycken lika långa band och knyt en knut. Den knuten blir under krukan sen då ampeln är klar.


Steg 3: lägg banden två och två och knyt sedan en knut ungefär 10cm från den stora knuten. (Knyt längre ifrån om du vill få en större kruka att rymmas)


Steg 4: knyt ihop de band som blir bredvid varandra så att det bildas ett nät mönster. 



Avsluta med en knut högst upp. Placera sedan en kruka i ampeln och häng upp. Tadaa! Och under dethär lilla fredags fixandet kom jag på hur jag vill ha mina jordgubbs plantor att hänga i trädgården i sommar.

Ha ett skönt veckoslut nu skall jag titta till sjuklingen och ser hur han har det.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar