.

.

söndag 16 februari 2014

Avslutade arbeten

Känner mig nöjd och glad just nu. Som ni vet då man handarbetar så vill det bli en hög halvfärdiga arbeten och vänta på att bli färdiga. I går kväll tog jag mig själv i kragen och började beta av i den stora högen med halvfärdiga arbeten. Jag älskar att sticka och virka. Jag följer med många sidor och där blir jag lätt inspirerad och måste bara börja med något nytt. Just nu har jag dille på att virka torgvantar. Våren närmar sig och med den kommer påskmarknaden här i vår lilla stad. Kransar är något jag tycker om att laga och jag hade planer på att idag bege mig ut och plocka lite material i skogen. Men efter gårdagens snö som kom så överraskande så att där nu vått, grått och dystert ute. Så jag tänker parkera mig i soffan med mitt handarbete och inte röra mig ur fläcken istället.

Ha en skön söndag. Sist men inte minst några bilder på allt jag fick färdigt igår.

Torgvantar i orange och svart

Virkade torgvantar i grönt, vitt och grått. Stjärnvantar i grönt

En virkad mössa

Stjärnvantar i lila och grått. Torgvantar blått och beige.

Stjärnvantar gråa med svarta stjärnor och blåa med svarta stjärnor








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar