.

.

onsdag 7 augusti 2013

Onsdag

Medan regnet öste ner ute. Plockade jag fram mina tvål koknings grejer och satte i gång med att koka tvål. Tro det eller ej men vintern kommer om vi så vill eller inte så jag har kokat jultvålar till vinterns julmarknader. Just nu har jag en apelsin tvål på gång med en gnutta kanel i. Ojoj det doftar härligt! 

På bilderna ovan ser du olja och lut i väntan på rätt temperatur. Sen är det dags att börja vispa. 


Det här blir min andra sats tvålar idag. Jag har också kokat blåbärs tvål som ser ut såhär. 

Tvålen skall stelna i sin form. Sedan skär jag upp den i bitar och lägger bitarna på tork. Nu då det här med tvål blivit ett stort intresse för mig så har jag förvandlat ett hörn i salen där jag kan förvara, packa och torka tvålar. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar