.

.

söndag 11 augusti 2013

En cykeltur

Veckoslutet har varit helt härligt. Vi hade min mamma och Tony här och förgyllde vår vardag. Tänkt så dagarna går fort då man har roligt. Elias köpte en cykel igår (lördag) så nu har vi alla cyklar. Mamma och Tony hade också med sina cyklar så vi åkte en liten tur på lördags kvällen 8-9km. Nå efter gårdagens uppvärmning bestämde vi oss för att låta Essam bestämma vart vi skulle cykla idag. "Till malmen"! Tyckte Essam och så blev det. Vi cyklade och cyklade och fram till malmen kom vi utan några problem. Essam vår tappra duktiga pojke jag säger då bara det. Han blev trött på vägen hem men bet ihop och kämpade dom sista 10km. Då vi kom hem frågade jag honom vad han tyckte om det var en passlig cykel tur eller och han tyckte det blev lite för långt. Nå vad svarar inte han, passlig. Så där var det! Jag antar att det blir flera cykelturer för denna familj snart. Essam tycker att vi skall cykla till Åbo. Hmm...

Det som är bra att komma ihåg då man gör långa utfärder med barn är följande. 
1. Ha med något att äta. Jag har en cykelväska som inte bara är cykelväska utan också kylväska.
2. Kom ihåg att det får ta den tid det tar. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar