.

.

söndag 10 februari 2013

Veckoslutet

Här kommer veckoslutet i ett nöt skal. Vi har njutit och tagit det lugnt. Började med att åka och storhandla på fredag efter jobb. Alltid lika roligt att stå i evigheter och fundera" vad var det jag skulle handla?" jo jag vet handelslista det funkar super bra så länge den är med i väskan och inte hemma på köksbordet. På lördag tog vi en tur i butiker ett nytt modem kom vi hem med så nu har vi internet i hela huset igen. Vi tittade lite på skidor till Elias också.. Elias har ju då aldrig skidat så det kan bli en riktigt skojig dag den dagen vi far hela familjen på skidtur här över åkrarna. Söndagen började vi med fotbollsträning Essam och jag. Då vi kom hem bytte jag om satt monorna på fötterna och begav mig iväg på en skidtur alldeles själv. Så skönt att bara skida för fulla muggar utan att behöva svänga sig om med jämna mellanrum för att kolla om Essam hänger med. Jag var helt genom svettig då jag trampade in i köket efter min skidtur. Skönt med värk i varendaste en muskel i hela kroppen. Fick slå mig ner vi färdig dukat bord och varm ärtsoppa mumsigt gott! Vi avslutade dagen med några timmar i pulkabacken hos Yanda som bjöd oss på varm kakao och kaffe ute på terassen i snövädret pricken på i:et var iaf fastlags bullen med grädde och mandelmassa. Ett helt perfekt veckoslut har vi haft vad mer kan man önska sig! Jag har även haft tid att sticka lite jag har börjat sticka vantar med en lite annorlunda stjärna på.

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar