.

.

onsdag 27 februari 2013

Kampen

Ikväll blev det en liten kamp här hemma hos oss. Min käre son åt kvällsbit, borstade tänder och bytte till pyjamas. Snällt kröp han i säng och vi läste saga, sa go'natt, puss&kram och hela alltihopa. Så som vi gör varje kväll och så som vi gjort varje kväll nu i många år. Sedan brukar jag gå och sätta mig till ro i soffan med mitt handarbete och en mugg te. Men så blev det inte denna kväll. Efter några minuter kom Essam helt ifrån sig för det fanns en myra i hans rum och myran hade t.o.m. kommit nära ja nästan upp i hans säng. "Mamma nu måste du komma och sätta myrgift". "Den kan komma och bita mig i fingret då jag sover". Till sist lugnade han sig iaf kom till ro och somnade. Nu är det en slagen hjälte som ligger och sover så gott.
Men att han skulle ha så obehag för myror är verkligen en nyhet för mig. Hoppas verkligen att det inte kommer in en massa myror nu då våren börjar närma sig. Det skulle just vara snyggt det för då vet jag nog en mamma som skulle hamna ha myrjakt varje kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar