.

.

söndag 10 juni 2012

Söndag!

Min dag började kl.6.00. Drack morgon kaffe i köket och väntade på att höra Essams tassande steg. Det tog inte länge förrän han kom och sedan gick han och väckte mommo. Efter morgon kaffet började jag baka rabarber paj. Samtidigt plockade jag fram lite loppis grejer och fixade lite med det ena och andra. Sedan kom Sara och vi plockade fram allting och ställde i ordning. Jag började koka kaffe, arabiskt kaffe och te vatten. Fort var hela gårdsloppis rallyt i full gång. Folk kom och gick drack kaffe umgicks och fyndade. Barn sprang omkring och lekte hela mellangård var fullt av ljud. Vi hade en bra försäljning och så roligt. Vi avslutade dagen med att åka till gravgården och tända ljus på min mommos, fammos och moffas gravar tillsammans med min mamma. Där var så vackert och så fina syrener. Då jag kom hem tillsammans med Essam märkte jag hur tyst och stilla det var här hemma. Allting var helt stilla bara naturens egna musik som spelade. Nu skall jag titta på film och njuta lite grann imorgon jobb igen!

Ha en skön fortsättning på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar