.

.

tisdag 5 juni 2012

Sommar fint

Så skönt då det börjar vara soligt och fint. I trädet vid vår uteplats har jag hängt ut mina glas bollar från Hippoglass i nagu. Hippoglass är ett trevligt ställe att besöka om man är på tur till nagu. Då vi var där fick vi gå upp och titta på då glasblåsaren blåste glas. Essam tyckte det var så spännande. Under sommar månaderna har jag tre blåa glas bollar ute. De är så vackra och ger ett vackert sken då solen träffar dem.

Imorgon skall jag börja laga i ordning inför gårdsloppisRally som är nu på söndag. Kartan hittar ni här http://www.efbyar.fi/loppis-kirppis/
Jag har ännu inte bestämt mig för vad allt jag skall sälja bort. Essams gamla kläder iaf och sedan har jag ett gammalt hörnskåp ute i vedlidret som jag tänkte sälja. Skall kolla igenom lite och fota så ni lite vet vad det finns att fynda här. Sara från willa mågby kommer också hit och sälja med mig så saker att fynda kommer det att finnas!
Till café tänkte jag laga mellangårds maränger, rabarber paj och kanske lite hembakta bullar. Till det kommer det finnas te, kaffe, saft och troligen arabiskt kaffe om det vill sig väl.

Har idag också cyklat totalt nästan 28km! Imorgon blir det bil då jag börjar redan 6.30.



2 kommentarer:

  1. Fina glaskulor! Vi får väl ta en sväng förbi ert i söndag då =)

    SvaraRadera
  2. Ni är så välkomna. Jag tyckte i maj att den 10.6 låg väldigt långt fram i tiden. Men nu är den snart här! Så spännande.

    SvaraRadera