.

.

torsdag 29 mars 2012

Påskgräs!

Antingen är jag för sent ute eller så för tidigt! Nåja gräset blev sått i år igen. Samma sak varje år i vad skall vi så gräset då? I år tänkte jag att istället för att så påskgräset i vanliga stora fat så sår vi i våra gamla iittala dessert skålar i grönt glas. Min tanke var att de nog blir och se riktigt skojigt ut sen med flera små skålar brevid varandra. Så nu är det bara att vänta och vänta!

Sådde också lite smörgåskrasse och indiankrasse. Smörgås krassen är så god på salladen. Indiankrassen hade jag tänkt ut i stora krukor till sommaren. =)




2 kommentarer:

  1. Det blir nog fint! Lika sent är jag ute varje gång, men inte roligt att göra det för tidigt heller så är det helt vildvuxet vid påsk.. Ikväll ska vi så vi med :)

    SvaraRadera
  2. Håller med jag sår alltid havre för det blir lite grövre och brukar hållas ganska snyggt fram till påsken.

    SvaraRadera