.

.

måndag 6 augusti 2012

Husmors poäng!

Idag har jag nog tjänat några husmors poäng. Jag slutade jobba klockan 17.15 och åkte till butiken för att handla lite mat så att inte kylskåpet står tomt då Elias och Essam kommer hem imorgon. Efter butiken körde jag raka vägen hem. Svängde ihop en bröd deg och satte den och jäsa. Samtidigt som jag hade en intressant diskussion med min kusin per telefon plockade jag svarta vinbär jag blev tvungen att avsluta samtalet då jag märkte att största delen av bären ramlade på marken och innanför min klänning. Jag plockade svarta vinbär tills det blev dags att gå in och baka ut degen. Då jag bakat ut bröden satte jag mehu-maijan igång och gick sedan ut för att plocka mera bär.

Jag älskar hemlagad svartvinbärs saft. Min mommo bjöd alltid på sådan saft då jag var barn och den var alltid lika god.

Nu är brödet färdig gräddat och saften är snart färdig kokad. Ibland är det så roligt att vara huslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar