.

.

söndag 17 juni 2012

Händelserika dagar!

Det har varit händelserika dagar nu på senaste tiden. Har inte hunnit sitta ner och blogga precis.

I fredags kastade jag av mig vinterpälsen och var och simmade. Väldigt uppfriskande och inte så kallt tycker jag. Vi var med dagisbarnen till stranden hela förmiddagen.
Efter jobb åkte Kerstin och jag ut till Hirvensalo på fotvård och så fick vi bekanta oss med lite colose produkter. Jag hittade det perfekta sommar nagellacket som passar mig precis. Kvällen eller rättare sagt natten blev lång och vi kom hem ganska sent. Tack Maria för en skojig kväll.

På lördagen åkte jag iväg till Korpo och hämta mamma från båten hon kom nämligen från Åland och hälsa på oss lite. Vi hade en trevlig kväll min kusin var ut och vi satt under trädet och drack kaffe och åt maränger. Då det började regna susade vi iväg till gravgården och tända ljus.

Midsommar rosen har börjat blomma. På nedre gården i odlingslådorna är allt jag sådde på god väg. Ärterna blommar, tomatplantorna blommar, majsen den växer så det knakar och salladen är så god! snart har vi jordgubbar också de måste bara få lite färg ännu sen skall det mumsas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar