.

.

torsdag 14 juni 2012

Folkhälsans glada gäng!

Jag har haft en roligt kväll tillsammans med resten av folkhälsan gänget. Vi hade en guidad rund tur på aboa vetus som var riktigt intressant. Jag känner att jag nog har en skyldighet att ta Essam dit och titta. Speciellt nu då hans stora intresse är gamla skatter han hittar lite här som där här hemma på gården. Vi eller jag är nog lite väl aktiv att gå på utställningar, museum och liknande med Essam. Första besöket till Åbo slott för Essams del gjorde jag då jag var hög gravid och över den beräknade tiden med honom. (en liten tanke jag hade var att kanske det skulle sätta igång av alla branta trappor) Sedan har jag varit där med honom i barnvagn och genom åren har han besökt Åbo slott ett ex antal gånger redan.

Nåja efter aboa vetus blev det somrigt god mat och intressanta diskussioner som det alltid som oftast blir. =)

Imorgon efter jobbet skall jag iväg till Hirvensalo till en arbetskollega och tvätta fötterna. Så mer om det imorgon!

Kram på er! Roligt att se att många fler har börjar läsa min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar