.

.

onsdag 13 juni 2012

En vanlig eftermiddag på mellangård!

Jag hämtade Essam från dagis efter jobb. På programmet stod ett besök till butiken efter som Essam har önskat plättkalas nu en längre tid. Men såklart då vi kom hem så hade vi mjölken nästan slut här hemma och ingen mjölk hade hi köpt i butiken. Som tur räckte det till en plättsmet då jag blandade i hälften vatten. Plättar är ett av mina säkra kort lyckas alltid! Jag har inget recept som jag följer utan blandar ihop bara och bra blir det. Medan jag stekte var Essam ute med Elias och sparkade fotis. Det är så skönt nu då sommar vädret har kommit. Jag var ner till trädgården och vattnade mina odlingar! Allt kommer upp fint egen sallad har vi redan och ärterna blommar för fullt. Blev tvungen att röja bort lite sly i backen ovanför fotisplanen så jag fick längre stöd pinnar till ärterna. Bönorna och dillen är på god väg så som allt annat! Det skall bli så roligt att börja skörda. På tal om att skörda så måste jag skörda rabarbern igen den bara växer, växer och växer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar