.

.

torsdag 25 juni 2015

Stampy och Li

Om någon skulle ha sagt till oss för ett är sedan att Stampy och Li kommer bli väldigt viktiga för er alla. Så hade vi bara skrattat och sagt aldrig i livet dom är ju utekatter som lever och jagar här på gården. Men oj så fel vi hade då. Dessa två fina katter betyder allt för oss. Nu ligger dom var och en i sitt hus med sina kattungar. Stampy bor i vedlidret och Li i övregaraget. Igår blev båda kissorna steriliserade det var med tårar i ögonen jag körde till veterinären på morgonen. Li var lugn som hon alltid är men Stampy var orolig, jamade och sträckte ut tassarna från sin transportlåda. Ingreppet gick smidigt och båda två blev vaccinerade i samma väva. 

Jag kom hem i tron att kissorna skulle sova en god stund men tji fick jag då Stampy ett tu tre kom vinglades. Resten av dagen vilade dom och återhämtade sig. Redan till kvällen blev det fart på båda flickorna då dom hörde sina små ungar jama. Dom tittade till sina små och sov sedan. Idag morse var det två pigga fina damer som kom emot mig på morgonen då jag gick för att titta till dom. Man märker att dom inte ännu är helt i form men så gosiga och härliga är dom våra katter. Varje dag då man är ute kommer dom och håller en sällskap. Det är på gott och ont för dom hjälper gärna till med odlingarna också.

Igår somnade dom tätt intill varandra i pelletslådan. Jag hade nog lagat en mjuk skön korg åt dom men tror ni det dög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar